آنچه فقط والدین باهوش می دانند و اجرا می کنند

آنچه فقط والدین باهوش می دانند و اجرا می کنند

 

 

آنچه فقط والدین باهوش می دانند و اجرا می کنند

نویسنده : فرخنده فارسیمدان

این کتاب به شما توصیه می کندکه تجهیزات دیجیتالی از قبیل تبلت،تلویزیون، لپ‌تاپ و تلفن هوشمند را در اختیار کودکانتان قرار ندهیدیا حداقل زمان استفاده از این ابزارها را برای آنها محدود کنید. مهارت‌هایی از قبیل یادگیری، زبان و پردازش ذهنی در ماده سفید مغز صورت می‌گیرد. این مهارت‌ها به مرور و با تعاملات اجتماعی و بازی توسعه می‌یابند و تکمیل می‌شوند. پنج سال ابتدای زندگی کودک تأثیرگذارترین زمان در رشد و توسعه مغز و مهارت‌های مرتبط است.

مطالعات اخیر با بررسی اسکن مغزی کودکان نشان می‌دهد که:

  • مغز کودکانی که زمان زیادی را صرف تماشای صفحه نمایش تجهیزات الکترونیکیمی‌کنند، به اندازه کودکانی که این وسایل را در اختیار ندارند، رشد نمی‌کند.
  • وقتی کودک مدت‌زمان زیادی را صرف تماشای صفحه نمایش می‌کند، فیبرهای عصبی تحریک زیادی دریافت نمی‌کنند و به خوبی متصل نمی‌شوند و بسیاری از مهارت‌ها از جمله مهارت‌های زبانی و یادگیری تقویت نمی‌شوند.

در این کتاب شما با گروههای مختلفی از والدین آشنا می شوید:

والدین غیر فعال،سلطه گرا و……..

در این کتاب با مشکلات  بین والدین و فرزندان بخصوص در دوره نوجوانی آشنا می شوید و به علل آنها و راه حل مسائلی چون پرخاشگری نوجوانان آگاهی می یابید.این کتاب به شما از اثرات مخرب مقایسه مداوم فرزندان آن هم از کودکی با بچه‌های فامیل، دوستان و حتی همبازی‌های مهد کودک‌شان می گوید.به جای مقایسه فرزندان‌تان با بقیه، به استعدادهای آنها و علایق‌شان توجه کرده و احترام بگذارید. واعتماد به نفسشان را تقویت کنید.

این کتاب حاوی مطالب بسیار مفیدی برای والدین است.

برای خرید نسخه چاپی کلیک کنید.

 

هیاهوی دل

1399-07-16

چهل داستان،چهل گنج

1399-07-16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *