بهترین خودت باش.جلد اول:مدیریت ذهن

بهترین خودت باش.جلد اول:مدیریت ذهن

 

 

بهترین خودت باش.جلد اول:مدیریت ذهن

نوشته : نرگس فولادلو

مقدمه
بعضی از ما پیوسته رنج می‌کشیم و در حالت قربانی بودن باقی می‌مانیم.
نمی‌توانیم افکار مزاحم و مسموم و احساس‌های ناخوشایند و عادات و رفتارهای مخربمان را تغییر دهیم.دست به انتخاب‌های اشتباه می‌زنیم.هراسانیم و استرس داریم.نمی‌توانیم خشممان را کنترل کنیم.نمی‌توانیم شادی را جایگزین غم و اندوه کنیم.از این شاخه به آن شاخه می‌پریم.تمرکز و توجه‌مان ضعیف است.انگیزه‌مان را برای رسیدن به هدف از دست می‌دهیم.نمی‌توانیم خود قدیمی‌مان را ترک کنیم و یک خود جدید بسازیم. تغییر برایمان سخت است.

انسان پیچیده‌ترین آفریده است و طولانی شدن عمرش،بالا رفتن دانش و آگاهیش از جهان هستی، باعث افزایش این پیچیدگیها شده است.و در دنیایی با بحرانهای محیطی،استرس و اظطراب فزاینذه،کارکرد ذهن تحت تاثیر قرار گرفته و پیامدش دگرگونیهایی بوده که خشونت وافسردگی از جمله آنها هستند.دنیایی پر از انسانهایی با شخصیت آسیب دیده.

انسان با خصوصیتهای ژنتیکی خاصش بدنیا می آید و محیط با القای الگوهای خود و نوع واکنش‌های رفتاری خاص بر جسم، ذهن، احساسات، باورها و ارزش‌ها و رفتار او اثر می‌گذارند و باعث می‌شوند تا با الگو و قالب‌های مشخصی به دنیا نگاه کنند.

برای رهایی از درد و رنج و استرس و مشکلات روحی و روانی،راه حل این کتاب در اولین قدم خودشناسی است. شناخت خود، یعنی به صلح رسیدن با درون و بیرون، یعنی پذیرش (آنچه هست)، یعنی مشاهده خود و دنیای بیرون بدون فیلتر هویت فکری، یعنی قبول کردن خود بدون مقایسه، سرزنش، قضاوت!

در این کتاب با مباحث مربوط به خودشناسی،ذهن و ابعاد عملکردیش،تغییر باورها
،شکستن مقاومت‌هاوماندن در چرخه تغییر و تثبیت با تمرینات روزمره،آشنا خواهیم شد.در این مسیر،امید ابزارمان می شود تا مقاومتها را بشکنیم.یاد می گیریم که امید وارانه عمل کنیم.در این کتاب خواهیم آموخت که برای تعادل بخشی به زندگی و دستیابی به یکپارچگی ،تسلط به موارد زیر ضروری است :

۱- تسلط بر جسم

۲- تسلط بر ذهن

۳- تسلط بر روابط

۴- تسلط بر قلب و معنویت

برای خرید نسخه چاپی کلیک کنید.

 

 

 

 

افقٌ یمتدُّ،افق بیکران

1399-07-10

بهترینِ خودت باش.جلد دوم : مدیریت مغز

1399-07-10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *