نیشتو ببند دلبندم(هفت گام ساده برای ادب آموزی در هفت سال دوم )

نیشتو ببند دلبندم(هفت گام ساده برای ادب آموزی در هفت سال دوم )

 

 

نیشتو ببند دلبندم!(هفت گام ساده برای ادب آموزی در هفت سال دوم )

نویسندگان : منصوره سادات وداد،ریحانه سادات وداد

مقدمه :

از قدیم و ندیم گفته اند : بچه باید مودب باشد!چه دخترش،چه پسرش!فرقی ندارد!امروزی ها هم که بچه های قدیم بودند و حالا خودشان پدر و مادر شده اند می گویند:

بچه های این دوره زمانه روز به روز باهوشتر و چشم و گوش بازتر اما بی ادب تر و پررو تر هم می شوند!وقتی که خودمان مادر شدیم در وسط میدان تربیت متعجب ایستاده ایم.

حالا نوبت خودمان شده بود که بپرسیم !از قدیمیهایمان،از پیرها،متخصصان و کارشناسانمان که بچه چطوری با ادب میشود؟با فلک یا کتک؟با داد و دعوا یا تحقیر؟ با بله قربان گفتن به او ؟اصلا چرا امروزه بچه ها باهوشتر اما پرروتر می شوند؟آیا فقط بخاطر فضای مجازی است؟

در حقیقت ما دو خواهر و دو مادر همدرد و سرگردان بودیم.اکثر اوقات در باهم بودنهایمان،درباره همین سوالها صحبت می کردیم.کتابهای زیادی خواندیم حرفهای کارشناسان مختلفی را شنیدیم و روی آنها بحث کردیم.

بارها تلاش کردیم فکرهایمان را روی هم بریزیم و به نتیجه برسیم و همیشه هم با سوالات جدیدروبرو بودیم.

شایدبشودگفت داستان از اینجا شروع شد که دیدیم خیلی ها به هفت سال پادشاهی کودک معتقدند و براساس آن کودک سالاری می کنند.کودکان نازنین هم با این پادشاهی برای خودشان جولانی می دهند.البته این درباره هفت سال اول زندگی بود.

هر چه به دور و بر نگاه کردیم دیدیم خبری از هفت سال دوم نیست!

یعنی پادشاهی که تمام شد ادامه کار هم کمی مسکوت ماند.شروع کردیم به جمع آوری مطالب برای دوران فرمانبرداری و بعداز آن هم اجرای دانسته ها بر روی فرشته های خودمان.

همین جا بود که به سوالات جدیدی برخوردیم و به دنبال جوابها گشتیم.در همین میان به نظرات نو و جدیدی هم دست پیدا کردیم.شاخص ترین انها پیشنهاد یک آغاز ویژه برای این دوران بود…….

برای خرید نسخه چاپی کلیک کنید.

مجموعه سوالات چند گزینه ای دروس مختلف فیزیک پزشکی

1399-07-21

سبک زندگی کمینه گرایی

1399-07-21

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *