توضیحات
تئوری و کاربرد اصول کسب و کار و مدیریت (MBA)
کارولینا ماچادو
مترجم: دکتر حجت مبرزی (دکتری مدیریت بازرگانی)
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، که به اختصار MBA نامیده میشود، یکی از معتبرترین و پرطرفدارترین مدرکها در سراسر جهان میباشد، که برای توسعه مهارتهای مورد نیاز در مشاغل تجاری و مدیریتی طراحی شده است. با این حال، اگرچه این مدرک شما را وارد دنیای کسب و کار میکند، اما ارزش، اهمیت و کارایی آن محدود به کسب و کار نمیباشد. MBA میتواند برای تمامی افرادی که حرفه مدیریتی را در صنایع خصوصی، بخش دولتی، حوزه فنی و مهندسی و غیره دنبال میکنند بسیار مفید باشد؛ و به دلیل فراگیری بالای آن در زمینههای مختلف، امروزه بسیاری از دانشگاهیان و متخصصان مایل به دوره و دریافت مدرک MBA هستند.
بدین ترتیب، کتاب حاضر با عنوان MBA، تئوری و کاربرد اصول کسب و کار و مدیریت، به برخی از سرفصلهای اصلی که در یک دورهی MBA ارائه میشود، مانند بازاریابی، منابع انسانی، حسابداری، و دارایی، مالیه، سرمایه گذاری، میپردازد. بر اساس موضوعات “اصلی” ارائه شده در این کتاب، تمامی علاقه مندان میتوانند دانش مرتبطی را که با انواع موقعیتهای تجاری در دنیای واقعی با آنها روبرو میشوند، کسب نمایند.
این کتاب در سه بخش، تئوری و کاربرد اصول کسب و کار و مدیریت و در شش فصل نگارش شده است.
در بخش اول – گفتار پیرامون بازاریابی، فصل اول «بازاریابی در بحرانها– ماهیت و دیدگاههای آن برای مدیران» را مورد بحث قرار میدهد و فصل دوم حاوی اطلاعاتی درباره «شناخت بازاریابی دیجیتال – مبانی و اقدامات» است.
در بخش دوم – گفتار پیرامون مدیریت منابع انسانی، فصل سوم “مدیریت منابع انسانی: یک چشم انداز عملیاتی” را پوشش میدهد و در عین حال، فصل چهارم “آموزش و توسعه در سازمانها: از ابتدا شروع کنید” را توضیح میدهد.
در نهایت، در بخش سوم – گفتار پیرامون حسابداری و امور مالی، فصل پنجم بر روی «حسابداری به عنوان یک سیستم اطلاعاتی» تمرکز دارد، و در فصل ششم، «مقدمه ای بر امور مالی شرکتها» ارائه شده است.
این مشارکتهای نظری و عملی به سطح بالایی از دانش موضوعات عملکردی مدیریتی و کسب مهارتهای مفهومی جدیدی منجر میشود، که خوانندگان را قادر به پاسخگویی به چالشها و تغییرات ایجاد شده توسط محیط تجاری رقابتی مینماید. این کتاب به منظور افزایش دانش و اثربخشی تمامی علاقه مندان به موفقیت مستمر شغلی خود در زمینههای مختلف اقتصادی از جمله تحقیقات و امور دانشگاهی (در مقطع کارشناسی ارشد)، بازرگانی، تولید، آموزش، مراقبتهای بهداشتی، و سایر بخش های خدماتی و صنعتی اختصاص دارد.
دیدگاهها
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.