آموزش تدریس زبان انگلیسی به روش فونیکس

آموزش تدریس زبان انگلیسی به روش فونیکس

مقدمه

آموزش زبان انگلیسی به کودکان یکی از شیرین ترین و سخت ترین آموزش ها است . یکی از اصولی ترین و نتیجه بخش ترین روشها برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان استفاده از روش فونیکس می باشد. تاکید بر مهارت خواندن، در کنار تقویت سه مهارت دیگر (گفتاری، شنیداری و نوشتاری) به صورت همزمان، از مهمترین موضوعات آموزشی زبان در سیستم فونیکس است. درحقیقت کودکان با یادگیری “چهل و دو” صدای اصلی می توانند به راحتی به مهارت خواندن ، نوشتن و درسطوح بالاتر فونیکس به مهارت های جمله سازی و قصه سازی دست یابند.

امروزه زبان انگلیسی زبان علم و برقراری ارتباط در سراسر دنیا به شمار می رود. به همین خاطر افراد زیادی به آموزش زبان و یادگیری نحوه تدریس آن مشغول هستند و حتی دوست دارند که این زبان بین المللی را به کودکان خود نیز آموزش دهند. دنیای امروز به گونه ای است که کودکان از همان سن های پایین در برنامه های کاربردی تلفن های همراه و انیمیشن های ساخته شده، با زبان انگلیسی روبرو می شوند. به همین خاطر اگر به زبان انگلیسی از همان سنین پایین تسلط داشته باشند می توانند زندگی راحت تری را تجربه کنند. در واقع آموزش زبان انگلیسی به کودکان به یک امر ضروری تبدیل شده است. در این کتاب مدرسان زبان انگلیسی (اعم از باتجربه و کم تجربه ) و همچنین والدین گرامی می توانند به خواسته های خودشان مبنی برآموزش زبان به فرزندان یا شاگردان خودشان جامه عمل بپوشانند.

این کتاب حاصل 12 سال تجربیات کلاسهای تدریسم در حوزه کودکان با سیستم های مختلف آموزشی و همچنین دوره های تربیت مدرس در موسسات و مدارس مختلف در سطح تهران است. طبق بازخوردهای به دست آمده از همکاران ، زبان آموزان و والدین گرامی در طول این سالها، متد فونیکس کاربردی ترین روش نسبت به سایر متدها برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان است به شرطی که به صورت درست و اصولی تدریس شود. لذا با هدف ارتقای کیفیت تدریس معلمان و حفظ نتایج مطلوب آموزشی و به منظور افزایش اشتیاق مدرسان و والدین برای آموزش زبان دوم به کودکان ، کتاب حاضر را تدوین کرده و در اختیار شما عزیزان قراردادم.

در برخی از مدارس و موسسات آموزش زبان انگلیسی ما، متأسفانه معلمان به علل گوناگون در طراحی آموزش و اجرای فعالیت‌های مربوط به تدریس و یادگیری تلاشی نکرده و نمی‌کنند و وظیفه تدریس کاری عادی و حتی بعضاً اداری به حساب می‌آید و در نتیجه مسائل و مشکلات یادگیری دانش آموزان همچنان لاینحل باقی مانده است و معلمان در چهارچوب های فعلی و با روش‌های کنونی، توانایی پاسخگویی به مسائل و مشکلات و رفع نیازهای یادگیری زبان آموزان را ندارند. در واقع نوگرایی، نو اندیشی، نوآوری و خلاقیت در تدریس معلمان دیده نمی شود. لذا یکی از دستاوردهای این کتاب برای مدرسان و والدین عزیز بالابردن انگیزه و خلاقیت های تدریس به شیوه فونیکس خواهد بود. از دیگر دستاوردهای کتاب -که مدرسان حرفه ای درآن تسلط کافی و جامع دارند و از نقاط قوت آنها در کارشان به شمار میرود- طراحی یک برنامه کلاسی منظم و هدفمند، قبل از شروع کلاس به منظور تحقق اهداف آموزشی است. معلم باید با فعالیت‌های طراحی برنامه درسی کاملا آشنا باشد تا بتواند به عنوان یک فرد حرفه‌ای وظیفه تدریس را به منظور فراهم نمودن زمینه یادگیری در زبان آموزان به درستی انجام دهد. شما با مطالعه این کتاب به اهمیت داشتن برنامه درسی، به خوبی پی می برید و با یک برنامه درسی مطلوب در هر جلسه از کلاسهای فونیکس آشنا خواهید شد.

هدف اصلی از تالیف این کتاب آشنا کردن خوانندگان با مجموعه‌ای از دانش، معرفت و مهارت در مورد طراحی برنامه درسی با تأکید بر مفاهیم تدریس و یادگیری و کلاس داری به شیوه فونیکس است. این کتاب در چهار فصل مجزا طراحی شده است و در مهمترین فصل کتاب ( فصل دوم ) با پنج مهارت اصلی در تدریس فونیکس آشنا خواهید شد که بسیار ساده و راه گشا برای معلمان و والدین خواهد بود. امیدوارم نکاتی که در این کتاب اشاره می شود به شما کمک کند تا دغدغه یادگیری فرزندان و زبان آموزان خود را با خیالی آسوده رفع کنید.

با استفاده از مطالب این کتاب خوانندگانی که به طریقی با شغل معلمی در ارتباط اند و هچنین والدین گرامی می‌توانند تا حدودی دانش و بینش لازم را درباره تدریس به روش فونیکس، یادگیری و طراحی آن و مدیریت کلاس درس کسب کنند و نگرش جدیدی نسبت به اهمیت و ضرورت فرآیند تدریس و یادگیری زبان دوم از سنین پایین به دست آورند و بدین وسیله یادگیرندگان را به چگونه آموختن سوق دهند و صرفاً به القای یادگیری نپردازند. امید است مطالب این کتاب پاسخگوی نیاز مدرسان کم تجربه و والدین گرامی در مشتاق کردن کودکان و زبان آموزانشان به یادگیری زبان انگلیسی و یا زبان‌های دیگر باشد.

درپایان از خوانندگان، استادان و زبان آموزان گرامی خواستارم که جهت تکمیل این اثر، پیشنهادات و نظریات اصلاحی و سازنده خود را ارائه نمایند

برای خرید نسخه چاپی اینجا کلیک کنید!

برای خرید نسخه پی دی اف از اینجا کلیک نمایید

راز زندگی ایده آل

1399-10-01

دولت عشق

1399-10-01

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *