آنچه دختران زیر ۲۱ سال  باید بدانند

آنچه دختران زیر ۲۱ سال باید بدانند

آنچه دختران زیر ۲۱ سال باید بدانند

نکات کاربردی برای عشقورزی به خود و داشتن سرنوشتی زیبا

شهناز شیلهباف

به‌‌نام خدا و با درود و عشق به همه انسانها که همه از یک روح واحد هستیم.

بهترین احساس در دنیا، احساس رهایی است؛

رهایی از نظرها، نگاه‎ها، سوءتفاهم‎ها…

رهایی از اینکه بخواهی خودت را و مقصودت را برای شخصی توضیح دهی.

بالاترین لذت این است که رها باشی از فکرکردن به برداشت‎های بی‎اساس و نگاه‎های نامفهوم…

از تفسیر و ترجمۀ حرف‎ها و نظرهای آدم‎ها…

رها که باشی؛ در هر شرایطی آرامی و در هرجمعی بدون دلواپسی، حضور می‎یابی؛ چون باورهای ذهنیِ تو، به‎سانِ جزیره‎ایست که تنها ساکن و معیارش تویی و اطراف جزیره‎ات، دریای امن و آرامیست که با هر کنایه و نگاهی، به هم نمی‎ریزد!

رها که باشی، همه را دوست داری؛

حتی آنان که زندگی و مسائل را از پنجره‎های مخالفِ تو می‎بینند؛

حتی آنان که باورهای تو را دوست ندارند؛

حتی آنان که زخمی‎اند و با گوشه‎های تیزِ باورشان، زخم می‎زنند…

خیلی حرف‎ها را فراموش کن و خیلی دیدن‎ها را نادیده بگیر؛

و فراموش نکن که هرکس، دلیلِ خودش را دارد!

تو ناخدای هدفمندِ کشتیِ زندگی‎ات باش؛

ناخدا فقط برای مهارِ کشتی‎اش، لنگر می‎اندازد.

اما برای پیش‎رفتن و برای درجانزدن، باید رها شد…

موضوع و هدف اصلی کتاب حاضر، آشناکردن مخاطبین با مفهوم «عشق‎ورزی به خود» و آشنایی با روش‎های «عشق‎ورزی به خود و دیگران» است. بدین‎سان بال‎های پرواز، برای رهایی و آزادی و لذت‎بردن از زندگی را بر شانه‎های خود خواهیم بست.

برای درک ضرورت عشق‎ورزی به خود، در ابتدای کتاب درمورد پیداكردن آگاهی و شناختن خود، مطالبی در قالب داستان عنوان شده است. وقتی جوهر وجودی خود را بشناسیم و به عظمت آن پی ببریم، به‎آسانی و راحتی این مفهوم و این عشق را خواهیم پذیرفت.

انسان سخت‎گیرترین قاضی نسبت به خودش است و همواره خود را محاکمه و توبیخ می‎کند؛ به‎این‎ترتیب خود را از لذت زندگی محروم می‎سازد. در این کتاب می‎آموزیم که با خود مهربان باشیم و خود و دیگران را ببخشیم؛ همچنین خودمان و دیگران را قضاوت نکنیم تا در سایه آن به آزادی و رهایی برسیم.

همه در هر سنی می‎توانند مخاطب این کتاب باشند و از مطالب ارزندۀ آن بهره ببرند؛ ولی با توجه به حساسیت و اهمیت سنی دختران عزیزمان در دوران نوجوانی و جوانی، مخاطب اصلی کتاب، آن‎ها عنوان شده‎اند.

نیاز مبرم به تغییر باورهای غلط در تمام دوران، مخصوصاً در این برهۀ سنی وجود دارد؛ چراکه مرحله رشد و ورود دختران به جامعه است. این قشر از جامعه نقش بسزایی در ایجاد محیط و زندگی سالم دارند و باید موردتوجه ویژه قرار گیرند.

مادر سالم، توانمند و آگاه، این سلامتی را به کل خانواده و فرزندان انتقال می‎دهد؛ به‎این‎طریق رفته‎رفته نظاره‌گر شادی و سلامت كل جامعه و کاهش بیماری‎های روحی، روانی و افسردگی خواهیم بود.

در عصر حاضر، تأثیر چشمگیر علوم و فنون در تمام زمینه‎های زندگی کاملاً ملموس است. ازطرفی تزلزل روحی و روانی افراد جامعه، حتی در سطوح بسیار بالا و تحصیل‎کرده و موفق، باعث نگرانی شده است و درد و رنج در زندگی بیشتر از لذت آن به چشم می‎خورد؛ به‎همین‎دلیل افسردگی به‎طور وسیعی افزایش یافته و باید درمورد آن چاره‎اندیشی شود.

مزیت کتاب حاضر این است که با افزایش آگاهی، نشان‎دادن مسیر و آموختن راه‎های عشق‎ورزی ‎به ‎خود، مقدمات یک زندگی هدفمند، آرام و سالم را فراهم نماید.

دختران ما در هر شرایطی که باشند، برای زندگی و آیندۀ بهتر، باید به مجموعه‎ای از آگاهی‎ها دست پیدا کنند.

شما دختر عزیزم که این کتاب را می‎خوانید، شاید دغدغه‎ای نداشته باشید و محیطی از هرلحاظ مطلوب برای شما فراهم باشد و در یک خانوادۀ گرم و صمیمی آسایش کافی داشته باشید؛ ولی بازهم برای تضمین ادامۀ حال خوش، باید خودتان را آماده کرده و دید گسترده‎تری به زندگی و آینده داشته باشید.

مرحله اصلی زندگی دختران، اغلب پس‌از ازدواج و تشکیل خانواده شروع می‎شود. هدف من از نگارش کتاب فوق، این است که در بهترین موقعیت‎ها قرار بگیرید و با انتخاب درست، آگاهی از قوانین الهی و عشق‎ورزی به خود، سرنوشت زیبایی برای خود رقم بزنید و خالق بهترین‎ها برای خود و عزیزانتان باشید.

شاید شخصی که این کتاب را می‎خواند، در مرحله بحرانی از زندگی خود باشد و روزهای سختی را بگذراند؛ شرایط سختی نظیر بحران‎های خانوادگی و تحصیلی، اعتیاد یا روابط غلط. این عزیزان با به‎کاربردن نکات کاربردی که در این کتاب وجود دارد، به یاری خدا و با قدرت و اعتماد به نیروی درون خود، بحران‎ها و تهدیدها را پشت سر گذاشته و منِ زیبا و قدرتمند خود را متجلی خواهند ساخت.

خداوند بزرگ و مهربان، بهترین‎ها و لذت و آرامش را برای ما می‎خواهد؛ این خود ما هستیم که در مسیر رسیدن به آگاهی، مجبور می‎شویم درد و ناملایماتی را تجربه ‎کنیم؛ درحالی‎که با داشتن آگاهی نیازی به تحمل درد و رنج نیست.

باشد که دخترانمان و همه انسان‎ها، با قدرت و شجاعت در تجربه زیستن، مسیر آرام و زیبایی در سنگلاخ زندگی برای خود بسازند.

در ابتدای سال ۱۴۰۰ موقعیتی فراهم شد تا بتوانم این آموزه‎ها را در قالب کتاب با دیگران، مخصوصاً دختران عزیز میهنم به اشتراک بگذارم.

این را توفیق الهی می‎دانم و سپاسگزار پروردگار خویش هستم.

این کتاب در ابتدا با بیان قصه‎ای شیرین، قصد دارد که مخاطب را با موضوعات «من کیستم؟»، «چه چیزهایی نیستم؟» و «هدف از آفرینش و زندگی چیست؟» آشنا کند؛ و به این طریق ذهن مخاطب را به چالش کشیده و با گوهر وجود خود آشنا کند. در فصول بعدی به مفهوم عشق‎ورزی به خود می‎پردازد و روش‎های عشق‎ورزی به خود و دیگران را با تمرین‎ها و تکنیک‎ها، آموزش می‎دهد.

آنچه این کتاب را متمایز می‎کند، هدف قراردادن دختران جوان و افزودن آگاهی‎های فردی آن‎ها در مرحله بلوغ و رشد فکری است که مرحله سنی بسیار حساسی است و تابه‎حال کمتر و یا اصلاً به آن پرداخته نشده و کتابی منتشر نشده است. کتاب‎های فراوانی با عناوین متعدد، از نویسندگان و مترجمان ایرانی وجود دارند؛ ولی در این مورد، من کتاب خاصی را نیافتم.

امیدوارم همه جوانان و دختران عزیز کشورم در هركجای دنیا كه باشند، با باورهای درست، آگاهی از گوهر وجود خود، اطلاع از قدرت درونشان و همچنین به کمک دوری از قضاوت خود و دیگران، به صلح درون برسند و به‎این‎طریق از آسیب‎های اجتماعی که در کمینشان است، در امان باشند. به امید خدا، مشعل‎دار آگاهی، عزت و سعادت برای خود، اطرافیان و جامعه باشند.

 

لطفاً به این ۲۰ سؤال، قبل از خواندن کتاب پاسخ دهید:

  1. هدهد در داستان شاهزاده، اشاره به چه کسانی است؟
  2. ما در شهر فراموشی چه چیزی را گم کرده‌ایم؟
  3. اگر انسان فضاهای خالی اتم‌های بدنش را از دست بدهد، حجمش به چه اندازه خواهد شد؟
  4. شما چه چیزهایی نیستید؟
  5. غول درون چیست و نماینده چه قدرتی است؟
  6. وظایف ضمیر ناخودآگاه چیست؟
  7. تأثیر عشق‌ورزی به خود در زندگی‌تان چه خواهد بود؟
  8. نهایت سپاسگزاری و قدرشناسی از خداوند چیست؟
  9. آیا برای داشتن زندگی بهتر، می‌توانید اطرافیانتان را تغییر دهید؟
  10. مفهوم عزت‌نفس چیست؟
  11. بوسیدن عزیزانتان چه تأثیر مثبتی بر شما می‌گذارد؟
  12. چگونه از خود مراقبت می‌کنید؟
  13. روش وین دایر برای غلبه بر ترس چیست؟
  14. تکنیک‌های عملی عشق‌ورزی به خود چیست؟
  15. زمانی که نگران می‌شوید، درواقع منتظر چه اتفاقاتی هستید؟
  16. چه باوری در انسان باعث قضاوت دیگران می‌شود؟
  17. شادی چه چیزی نیست؟
  18. در حین شکرگزاری، چه سیگنالی به هستی می‌فرستید؟
  19. مفهوم تغییر چیست؟
  20. برای قرارگرفتن در مسیر درست زندگی، چه کسانی را باید بخشید؟

برای تهیه نسخه چاپی اینجا کلیک نمایید

 

قانون جذب و ارتعاش

1400-09-10

خونه‌ی ما خیلی قشنگ و نازه

1400-09-10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *