آگاهی صوتی

آگاهی صوتی

آگاهی صوتی

ساناز آذری زیر نظر علی جهان

 

کتاب آگاهی صوتی منتشر شده در سال 1401، نوشته ساناز آذری، آسیب‌شناس گفتار و زبان، متخصص در حیطه صوت‌درمانی، عضو استعداد‌های درخشان و برگزیده جایزه بنیاد ملی نخبگان است. کتاب آگاهی صوتی شامل آموزش مفاهیم پایه صداسازی، پاسخ‌گویی به رایج‌ترین سوالات مراجعان به همراه توصیف کیس موردی‌های درمان شده است. خواندن کتاب آگاهی صوتی برای کاربران صوتی، با هر سطح علمی از جمله معلمان، سخنرانان، اساتید دانشگاه، خوانندگان و تمام افرادی که به نحوی از صدا استفاده می‌کنند، مفید است چون تمام افراد به صدا و آن هم صدایی دلنشین نیاز دارند.

 

حنجرهی شما اولین و آخرین ساز شما است، آن را بیشتر بشناسید و از آن مراقبت کنید تا صدایی دلنشین داشته باشید.

درباره‌ی کتاب آگاهی صوتی:

آگاهی صوتی یکی ازاولین کتاب‌هایی است که در ایران به زبان ساده و رسا جهت معرفی رشته گفتاردرمانی و اصول اولیه آگاهی درباره مفاهیم پایه صدا و صداسازی برای تمام کاربران صوتی با هر سطحی از دانش نوشته شده است، تا افراد با سیستم صداسازی خود به خصوص حنجره که به عنوان اولین و آخرین ساز در مکانیسم صداسازی است، آشنا شده و آگاهی صوتی مناسبی داشته باشند تا از مشکلات صوتی پیشگیری کنند  و در صورت بروز مشکل صوتی در زمان طلایی درمان، به متخصص مربوطه مراجعه و درصدد برطرف کردن مشکل برآیند. 

 

 

 

نمونه ای از مطالب کتاب آگاهی صوتی:

 

صدای هر کدام از ما، همانند اثرانگشت ما منحصربه‌فرد است.

 

بیشتر مردم فکر می‌کنند ما دهانمان را باز می‌کنیم، کلمات را در ذهن آماده و صدا خودبه‌خود تولید می‌شود. درواقع سیستم تولید صدا فرآیند پیچیده‌ای دارد و نیازمند هماهنگی بسیار دقیق بین سه سیستم تنفسی، آواسازی و تشدیدی است.  سه سیستم تنفسی، صداسازی و تشدیدی برای تولید صدا به یکدیگر وابسته هستند. برای مثال بدون وجود مرحله بازدم هیچ مرحله صداسازی یا تشدیدی نخواهیم داشت، بدون حرکات کافی مکانیسم ولوفارنژیال تعادلی بین تشدید دهانی و بینی نخواهد بود. در کل این سه فرآیند پیوسته و به‌طور همزمان در حال تغییر هستند.

تعریف صوت:

 صوت، صدایی است که بر اثر ارتعاش چین‌های صوتی ایجاد می‌شود؛ این صدا پس از عبور از مجرای صوتی به صدای منحصربه‌فردی تبدیل می‌گردد که برای شنونده قابل‌درک است.

5جنبه‌ی اصلی صدای نرمال:

1- بلندی کافی برای شنیده شدن داشته باشد.

2- صدا باید به‌گونه‌ای تولید شود که به حنجره آسیبی نزند.

3- صدای طبیعی باید گوش‌نواز و دل‌نشین باشد.

4- انعطاف‌پذیر باشد که عواطف و هیجانات و احساسات را بازگو کند.

5- معرف گوینده (مسن، جوان، کودک، مرد، زن) باشد.

 

جهت خرید نسخه چاپی از اینجا کلیک نمائید

 

 

 

به سوی پروانگی

1401-09-10

اصول فروش اینترنتی

1401-09-10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *