سبک زندگی کمینه گرایی

سبک زندگی کمینه گرایی

 

 

سبک زندگی کمینه گرایی

نوشته : نعیمه مرعشی نیا

شرحی بر کتاب

 

سبک زندگی مینیمالیسم

مینیمالیسم نوعی سبک زندگی است که آگاهانه و به خواست افراد انتخاب می‌شود.

در این نوع سبک زندگی سعی می‌شود بر روی آنچه مهم‌تر و باارزش‌تر در زندگی برای هر فرد است، متمرکز شویم. درواقع با انتخاب سبک زندگی مینیمالیسم می‌توانیم از هر آنچه ما را از ارزش‌ها و اولویت‌های زندگی‌مان دور می‌کند آرام‌آرام فاصله بگیریم.

این سبک زندگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است و هرگز هیچ دونفری را نمی‌بینید که در این سبک یکسان عمل کنند، چراکه زندگی، اولویت‌ها و ارزش‌های هر فردی با دیگری فرق می‌کند. باید سعی شود آنچه مناسب ماست بر اساس معیارهای مینیمالیسم در زندگی‌مان پیاده کنیم‌.

وقتی توجهمان به ارزش‌ها و اولویت‌هایمان باشد پیشرفت و موفقیت هم با سرعت به سمت ما حرکت می‌کند، چون موانعی که سبب آشفتگی خاطر می‌شود از میان می‌رود و تمرکز افزایش پیدا می‌کند.

سبک زندگی مینیمالیسم سبب می‌شود اهدافمان همیشه جلوی چشمانمان باشد و برای رسیدن به آن‌ها تلاش کنیم؛ زیرا در این سبک، برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی کارها همیشه مدنظر است. وقتی برنامه مشخص باشد اهداف پررنگ‌تر و برجسته‌تر می‌شوند و دیگر دچار فراموشی و سردرگمی در انجام کاری نمی‌شویم.

با پیاده کردن این سبک می‌توانیم به‌درستی از زمان،‌ استفاده‌ی مفید و از اتلاف وقت جلوگیری کنیم. همچنین همه‌ی کارها در وقت و موقعیت مناسب خودشان انجام می‌گیرد و آخر شب ‌هنگام خواب از اینکه روزمان را باکارهای بیهوده گذرانده‌ایم، عذاب وجدان نمی گیریم.

درنهایت با برگزیدن سبک زندگی مینیمالیسم شادی و رضایت را به زندگی جاری می‌کنیم، چراکه این سبک سبب می‌شود در لحظه زندگی کنیم، از موقعیت استفاده کنیم و ازآنچه داریم بهره و لذت کافی را ببریم.

 

برای خرید نسخه چاپی کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

نیشتو ببند دلبندم(هفت گام ساده برای ادب آموزی در هفت سال دوم )

1399-08-07

رها،هیچ چیز در این جهان اتفاقی نیست

1399-08-07

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *