چتر خوشبختی
مهدی کردبچه
با سلام و احترام خدمت خوانندگان گرامی؛ مخاطبان عام و خاص موضوع بیمههای زندگی که هر چه میگذریم نیاز به آنها در خانوادهها بیشتر و بیشتر احساس میشود.
وظیفه خود دانستم تا دربارۀ شناخت و فرهنگسازی این رشته از بیمه چه برای عموم و چه برای نمایندگان جنرال یا تخصصی بیمهنامههای عمر مطالبی را گردآوری و تهیه کنم تا هم شناخت مردم نسبت به بیمههای زندگی افزایش پیدا کند و هم نمایندگان بیمه راه و روش درست برای شناخت و معرفی این رشته به خانوادهها و فروش آن به مردم را آموزش ببینند تا انشاءالله به روزی برسیم که هر ایرانی یک بیمه عمر داشته باشد.
اینجانب مهدی کردبچه نماینده تخصصی بیمههای عمر هستم و افتخار همکاری و خدمت در این رشته را از سال ۹۵ پیدا کردهام. در این مدت کلاسها و سخنرانیهای اساتید این حوزه را شرکت نموده و البته تجربههای گرانبهایی در این حوزه کسب کردهام. همچنین در کلاسها و جلسات همنشینی با نمایندگان دیگر از تجربههای همکارانم بهره بردم. لازم دانستم این تجربهها را در قالب کتابی با همۀ نمایندگان و سفیران بیمههای عمر به اشتراک بگذارم تا آنها هم در این مسیر به موفقیت برسند و اشتباهات و خطاهای دیگر نمایندگان را انجام ندهند اینگونه درصد فروش و موفقیت بیشتری را تجربه کرده و میتوانند در خوشبختیهای مردم سرزمینمان در آینده شریک باشند.
همانطور که پیشتر گفته شد مخاطبان این کتاب هم عموم مردم هستند و هم بهطور خاص نمایندگان بیمههای عمر که تازهوارد بازار کار شدهاند. این گروه یا بهخاطر مخاطبان و بازار بزرگی که در پیش روی خود دارند و راهی برای نفوذ و ارائۀ این رشته به آنها نیست سردرگم هستند یا با رفتارهای هیجانی و هزینههای زیاد تبلیغات نتوانستهاند به هدف خود که فروش است دست پیدا کنند. این افراد با خواندن کتاب پیش رو هم میتوانند شناخت بیشتری به این رشتۀ بیمه پیدا کرده و هم مخاطبین خود را بشناسند. همچنین از طریق راههایی که در این کتاب آورده شده بازارسازی کرده و هم با بازاریابی و چگونگی فروش بیمههای عمر آشنا شوند تا درصد موفقیت آنها در ارائه و فروش بیمههای زندگی از ابتدا بیشتر باشد. در این کتاب سعی شده نکتههای ریزی که شاید در ظاهر دیده نشوند؛ اما بسیار مهم هستند گنجانده شود تا با رعایت آنها نمایندگان عزیز در رسیدن به هدفشان موفقتر بوده و طعم شیرین موفقیت را زودتر بچشند.
این کتاب در چهارفصل تهیه شده که در فصل اول دربارۀ نیاز مردم به بیمه عمر صحبت شده و اینکه چه کسانی نیاز به بیمۀ عمر دارند و همچنین تاریخچه بیمۀ عمر و کلیات بیمۀ عمر در این فصل بررسی میشود.
در فصل دوم این کتاب موضوع کمی تخصصیتر شده است، اما همچنان برای عموم مفید خواهد بود؛ چراکه دربارۀ مقایسۀ بیمۀ عمر در ایران و جهان و همچنین فرهنگ بیمۀ عمر و فرهنگسازی آن صحبت شده و به عموم مردم، صدالبته نمایندگان بیمه و بهطور خاص نمایندگان بیمۀ عمر دراینخصوص کمک خواهد کرد تا موضوع بیمههای عمر بهعنوان یک خدمت و نیاز خانوادهها در جامعه معرفی شود.
اما در فصل سوم و چهارم این کتاب که بهطور خاص مخصوص نمایندگان بیمه عمر است، سعی شده برای کسانی که بهتازگی نماینده بیمه شدهاند یا سالهاست در این شغل خدمترسانی میکنند، اما راه و مسیر مشخصی ندارند و برای رسیدن به هدف از راههایی رفتند که به نتیجۀ مطلوب و دلخواه نرسیدهاند راه را روشن کرده تا از طریق حلقههای زنجیرۀ فروش یکی پس از دیگری به هدف نهایی نزدیک و نزدیکتر شوند.
یکی از مزیتهای این کتاب، عملی و آسان بودن راههای پیشنهادی است که بهشرط همکاری و مشارکت در پیاده کردن نکات توسط نمایندگان قطعاً درصد فروش خوبی را تجربه خواهند کرد. دیگر مزیت این کتاب بالابردن اعتمادبهنفس نمایندگان خواهد بود؛ چراکه وقتی ما بازار و مخاطب را میشناسیم با آمادگی بهتر و اعتمادبهنفس بیشتری بهسوی بازار پیش میرویم.
یادمان باشد با نشستن و مطالعه کردن به نتیجه نخواهیم رسید بلکه هدفگذاری، مطالعه و کسب دانش و تجربه دیگران و سپس تلاش و پیادهکردن آن دانش و تجربه ما را به هدف نهایی نزدیک و نزدیکتر خواهد کرد.