کتاب بولت ژورنال نوابغ

کتاب بولت ژورنال نوابغ

روزهایی که سپری می‌کنید کتاب زندگی شماست. با نام خدا آغاز می‌شود و با کلمه پایان تمام می‌شود. عنوان آن به نام شماست. مقدمه آن معرفی شما و رسالت شماست. صفحات آن، روزهایی‌ست که سپری می‌شود و در آن عادت‌ها، افکار، احساسات و اعمال شما ثبت می‌شود. هر لحظه برای شما رویدادی اتفاق می‌افتد که نتیجه انتخاب‌های شماست.

وقتی کتاب زندگی خود را ورق می‌زنیم، می‌توانیم مسیری را که تاکنون طی کرده‌ایم را ببینیم، مسیری که در آن چالش، دوراهی، شادی، غم، موفقیت، همراهی، عشق و… را می‌توان دید و بررسی کرد که چه جاهایی تصمیمات درست بوده و کجاها اشتباهاتی رخ داده است. با ثبت وقایع روزانه و مرور آن‌ها می‌توانید نقشه راه بهتری برای زندگی خود و رسیدن به اهداف خود ترسیم کنید و هر روز شاهد موفقیت‌ها و دستاوردهای بیشتری در زندگی باشید. خیلی از اوقات در زندگی، درک اینکه طی سال‌ها، ماه‌ها و حتی هفته‌های گذشته چقدر پیشرفت داشته‌ایم برایمان سخت و شاید غیرممکن می‌شود؛ اگر شما دیدتان را نسبت به مسیری که پیموده‌اید، همچنین نسبت به نتایج تلاش‌هایتان از دست بدهید با گذشت زمان این احساس را دارید که هیچ کار سودمندی انجام نداده‌اید و حس درماندگی و ناامیدی خواهید داشت. نوشتن وقایع مهم روزانه به شما کمک می‌کند تا مسیر پیموده شده و دستاوردهایی که در این مسیر کسب نموده‌اید را با تمام وجود درک کنید. برای مثال اگر هدف بزرگی در زمینه کاری خود شروع کرده‌اید، ممکن است پس از مدتی این مسیر برایتان طولانی و بدون نتیجه به نظر برسد؛ اما اگر وقایع روزانه و نتایج کوچک بدست آمده از آنها را ثبت کنید، کاملاً متوجه پیشرفت در کارتان خواهید شد و آنجاست که از خود احساس رضایت دارید و با انگیزه و امید بیشتر بقیه مسیر را ادامه می‌دهید تا به اهداف عالی خود برسید. روزی به صفحه آخر کتاب زندگیتان می‌رسید. پس با برنامه‌ریزی و ثبت وقایع، به زندگی خود معنا و مفهوم دهید و شادی و آرامش را به زندگی خود دعوت کنید تا در پایان به کتابتان بگویند: «سرگذشت شخصی پرتلاش، با اهداف عالی و خدماتی عظیم برای بشریت».

نگارنده زهرا نعمتی کوچ-‌ منتور استعدادیابی با بیش از ۱۰ سال مدیریت آموزشی در بخش خصوصی سازمان آموزش فنی و حرفه ای، شما را دعوت به استفاده از بولت ژورنال نوابغ برای برنامه‌ریزی و مدیریت زمان می‌کنم تا مسیر رسیدن به اهدافتان سبزتر، هموارتر و روشن‌تر از گذشته باشد.

به امید روزی که همه افراد، رسالت و جایگاه خود را در این جهان پیدا کنند و در مسیر درست برای رسیدن به آن جایگاه و رسالت والا تلاش کنند. آن زمان همه جا پر از صلح و صمیمیت می‌شود و هیچ‌کس برای رسیدن به جایگاه دیگری، نزاع نمی‌کند، دروغ نمی‌گوید، حسادت نمی‌ورزد، تهمت و بهتان روا نمی‌دارد و… در نتیجه جهان جایی می‌شود برای شادی، نشاط، پیشرفت و عشق ورزیدن برای انسان‌ها.

 

زهرا نعمتی

 کوچ-‌ منتور استعدادیابی

مدرس مهارت‌های فردی و سازمانی

 

جهت تهیه نسخه چاپی اینجا کلیک نمائید

چگونه باورهای خود و جامعه را شخم بزنیم؟

1400-04-30

شکفته از کویر

1400-04-30

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *