معرفی کتاب آناتومی کسب و کار
کتاب آناتومی کسب و کار اثر کامران فخری، پیرامون مدیریت کردن کسب وکار به شرح می پردازد. این کتاب در سال 1401 توسط انتشارات مانیان به چاپ رسیده است.
دربارهی کتاب آناتومی کسب و کار
از زمانی که خودم را شناختم همیشه علاقهای خاص وذاتی به مدیریت، رهبری و همچنین بازار آزاد داشتم و از کارهایی شبیه به کارمندی و یکنواخت گریزان بودم گویا برای آن مدل کارها آفریده نشده بودم و به دلایل خانوادگی، اجتماعی، محیطی و مقطع زمانی که توضیح آن در حوصله این نوشتار نیست نتوانستم در رشته مورد علاقهام تحصیلات کلاسیک و آکادمیکِ دانشگاهی داشته باشم و در رشته عمران در مقاطع کاردانی و کارشناسی به دانشگاه رفتم و تحصیل کردم و در همان رشته نزدیک به چهارده سال به کار پرداختم و با توجه به علاقه ذاتی و درونیم در آن شغل هم برای خودم کسب و کاری را راه انداختم و در بازار آزاد به خرید و فروش ساختمان و تولید و فروش مصالح بتنی مورد استفاده آن پرداختم و به همان دلایل خانوادگی، اجتماعی و… که قبلاً عرض کردم مجبور شدم بدون داشتن حتی یک راهنما و استاد در زمینه بازار و کسبوکار شروع به فعالیت کنم و بسیار طبیعی است که شکستهای متنوعی در این مسیر داشتم و این چنین شد که بازار، زمان و شکستها شدند مهمترین و نخستین اساتید من و تعداد بسیار زیادی از کتابها و همایشهای مختلف بین المللی و داخلی شدند کلاسهای درس دانشگاهیِ رشته مورد علاقهام ونزدیک به چهل سال تجربه در بازار و کسب و کار شدند مدارک بسیار ارزشمندِ دانشگاهی من در رشته مورد علاقهام.
حالا با گذشت نزدیک به چهل سال افت و خیز و یادگیری پویا در این اقیانوسِ پرخروش و پر تلاطم احساس کردم بهتر است کتابی کاربردی و خلاصه برای آنها که در این اقیانوس وارد میشوند بنویسم تا آنها را در این اقیانوس راهنما باشد و کشتی و یا حتی قایقهای آنها را نه تنها از ضربات سهمگین امواج قدرتمند این اقیانوس حفاظت کند بلکه با قدرت به ساحل پیروزی و آرامش و موفقیت برساند و در این سفر از زیباییهای این اقیانوس عظیم بهرهمند شوند.
در بخشهایی از کتاب می خوانیم:
بزرگان گفتهاند:
برای مطرح کردن یک حرف درست دو روش وجود دارد:
یا بسیار ساده بگویی و بکوشی که اشتباه نگویی، یا بسیار پیچیده بگویی که مطمئن باشی اشتباهاتت دیده نمیشود. روش اول بسیار دشوارتر است.
چرا آناتومی کسب و کار؟
و چرا هر صاحب کسب و کار، مدیر، کارآفرین و یا هر شخصی که قصد راه اندازی یک کسب و کار درهر اندازه و شکلی را دارد باید این کتاب را بخواند؟
سعی من درمدتزمان تصمیم تا تالیف این کتاب بر این بود که چهار رکن اصلی موضوع کسب و کار را به گونهای بسیار ساده، آسان و قابل درک برای همه صاحبان مشاغل و مدیرانِ کسب و کارها عنوان کنم.
این سادهگویی برایم بسیار کارسختی بود و پیدا کردن روش ساده گفتن، زمان زیادی را گرفت، نهایتاً پس از مدت تقریبا 6 ماه با خود فکر کردم که اگر کسبوکار دارای شاکله وساختارهست پس برای تشریح این ساختار باید الگو و ایده داشته باشم، بنابر این بدنبال یک الگو و نمونه میگشتم البته نه هر الگویی، بلکه بهترینِ آنها، جستجو کردم در نهایت رفتم به دنبالِ بهترین تولید ازبزرگترین تولید کننده ساختارها در این دنیا.
پس به نتیجه رسیدم و رفتم به سراغ …؟
بله درست حدس زدید آفریدگار جهان هستی و خالق هوشمندانه ترین، پیچیده ترین، منظمترین و کاملترین شاکلهها و ساختارهای این جهان.
قطعا روش درست ایناست که وقتی در جستجوی بهترین محصول یک تولید کننده میگردیم باید ببینیم او به کدام تولید خود افتخار میکند.
بهترین تولید و خلقت آفریدگار جهان مسلما انسان بوده که او به خودش در خلق، آن، آفرین گفته و به انسان لقب بهترین و اشرف همه تولیدات و خلقتهای خود را داده، و حتی ساختار او را دارای این ظرفیت دانسته که از روح و قدرت عظیم خود در او قراردهد.
تصمیم گرفتم، که برای تألیف کتابم و توضیح پیکره وجود مقدس کسب و کار، از بهترین خلقتخداوندیعنی انسان بهره بگیرم و نهایتاً ایده نوشتن چهار رکن اصلی کسب و کار در اینجا منشاء خودش را پیدا کرد.
در این کتابِ کاربردی که نام آنرا آناتومی کسب و کار نامیدهام، چهار قسمت مهم کسب و کار که با الهام از خلقت و وجودِ انسان نام گذاری شده و درست مثلِ ستونهای اصلی و باربر سازه و ساختمان آن به حساب میآیند پرداختهام، با یک نگاه سادهِ هر شخص به بدن خودش او متوجه میشود که این چهار قسمت تا چه اندازه مهم و حیاتی هستند. و با مشابهت آنها به کسب و کار اهمیت این نامگذاری و توجه به این قسمتها به گونهای ساده تفهیم میشود.
پس از مطالعه و یادگیری چهار قسمت ذکر شده در این کتاب که با زبانی بسیار ساده توضیح داده شده هر صاحب کسب و کار و مدیری در هر سطح از بزرگیِ کسب و کار به اهمیت آنها آگاه میشود وحتی در صورت آگاهی قبلی، این چهار رکن کسب و کار برایش از ضرورت و اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود. و هر شخص یا کارآفرین که شروع به راه اندازی کسب و کاری میکند با دانستن و عمل به این چهار رکن و توجه به تک تک آنها موفقیت کسب و کار خود را تضمین خواهد کرد.
من قول میدهم اگر به اصول مهم گفته شده در باره ساختار کسب و کار توجه و عمل شود قطعا کسب و کارهای بسیار موفقی را در نتیجه مطالعه و عمل به این کتاب خواهیم داشت. پس شما هم قول بدهید که به آن عمل کنید.
کتاب آناتومی کسب و کار مناسب چه افرادی است؟
اصولاً هر شخصی که کسب و کار جدید راه می اندازه بسیار براش مهمه که کسب و کارش هر چه زودتر رونق بگیره ولی آیا این امر به سادگی امکان پذیره؟ چه موانعی در این راه وجود داره؟ آیا می توان از جایی الگوبرداری کرد و یا کمک گرفت؟ در این کتاب سعی شده به صورت آگاهانه به این پرسش ها جواب بدهیم.
فهرست کتاب
مقدمه 7
آناتومی و پیکرشناسی آناتومی کسب و کار 15
قلب و عروق کسب و کار 19
مغز و اعصاب کسب و کار 41
دست و پای کسب و کار 61
روح کسب و کار 81
چکابِ کسب و کار 97
تقدیر و تشکر از اساتیدم 99
مشخصات کتاب
نام کتاب: آناتومی کسب و کار
نام نویسنده: کامران فخری
ناشر چاپی: نشر مانیان
سال انتشار: 1401
فرمت کتاب نسخه الکترونیک: pdf
تعداد صفحات: 100
زبان: فارسی
شابک: 9786223101403
موضوع کتاب: موضوع: کسب و کار — مدیریت — به زبان ساده Business — Management — Popular works
قیمت نسخه چاپی: 89000 تومان
قیمت نسخه الکترونیک: 30000 تومان