کتاب 555 دل‌خوشی ساده‌ی زندگی اثر سوسن صانعی

کتاب 555 دل‌خوشی ساده‌ی زندگی اثر سوسن صانعی

آنچه همیشه برایم یک تکرار دوست‌داشتنی و جالب بوده «نوشتن» است و علاقه‌ی وافری همواره به آن داشته و دارم. در کتاب «555 دل‌خوشی ساده‌ی زندگی» سعی کردم مطالبی را که در محضر اساتید بزرگ آموختم و نیز مطالعاتی که در زمینه‌های مختلف خصوصاً در رابطه باحال خوب انسان در لحظه‌ی اکنون داشتم را در قالب جملاتی کوتاه برایتان به یادگار بگذارم.

مهربان دوستان خوبم امیدوارم که با دیده‌ی اغماض بنگرید.

 

زندگی و رهایی در الآن

ذهن‌ها در زندگی‌هایمان، آشفته‌بازارهایی شده‌اند که با ماجرای آرامش وداع کرده‌اند. ما عادت داریم دیروز و فردا را در امروز زندگی کنیم و درنتیجه، زندگی‌هایمان پر از آشوب و دشواری‌های عجیب غریب شده است. باید تمرکزمان را بیشتر به لحظه‌ی اکنون معطوف کنیم و به‌هیچ‌وجه دیروز و فردا را با امروز یکی ندانیم. زمانی که کودکی بازی می‌کند، فقط بازی می‌کند و تمام نیرو، توان و حواس خودش را وقف بازی می‌نماید و به‌هیچ‌وجه به چیز دیگری به‌غیراز بازی کردن فکر نمی‌کند.

بیایید در بازی زندگی، لحظه‌های ناب را دریابید. آن‌ها سریع می‌گذرند و تمام می‌شوند؛ پس بهتر است به الآن دل بدهید. باخشم، غم و رنج به زمان گذشته متمرکز نشوید و با نگرانی و اضطراب برای آینده و روزهای نیامده، خوشبختی امروز را کمرنگ نکنید.

از همین لحظه به نبودن دیروز و نیامدن فردا عادت کنید و فراموش نکنید که جای دیروز و فردا هرگز در امروز نیست. تکلیف خودتان را با زندگی روشن کنید و آن را صمیمانه با تمام اکنون‌هایش در آغوش بگیرید. به شما اهالی زمین سفارش شده است که غم‌ها و دلهره‌ها را فراموش کنید تا خوشحال و خندان زندگی را ادامه بدهید و بدانید که همه‌چیز برای هنرنمایی انسان و چشیدن طعم شیرین زندگی در لحظه‌ی اکنون مهیا است.

 

زندگی و فراخوانی برای شکرگزاری

انسان گاهی پر از خوشی است اما ممکن است اصلاً شاد نباشد. درواقع شادی به شرایط بیرونی و خوشی به درون هر فرد وابسته است؛ لذا ارتباط مستقیمی باروحیه‌ی شکرگزاری و سپاسگزاری انسان دارد. برنه براون می‌گوید:

«خوشی امری ثابت و پیوسته نیست. خوشی‌ها در لحظه به سراغ ما می‌آیند و خیلی سریع هم می‌روند و ما این لحظه‌های معمولی و سرشار از خوشی را به‌راحتی از دست می‌دهیم.»

ریسه‌های چشمک‌زن، استعاره‌های خوبی برای خوشی‌های زندگی هستند. آن‌ها الآن می‌آیند و الآن‌هم می‌روند، پس همین الآن از نورشان استفاده کنید.

من معتقدم انسان‌ها در زندگی، برای ارزشمند و با اصالت بودن، باید خوشی‌های معنوی را تجربه کنند. درواقع این خوشی‌ها مملو از روحیه‌ی شکرگزاری و سپاسگزاری از پادشاه جهان هستی می‌باشند و تمام خوشی‌های زندگی، به قلب شکرگزار ما گره‌خورده‌اند.

خوشی‌های واقعی لحظه‌هایی هستند که ما از اعماق وجود میگوییم: «خدایا از تو بابت تمام دنیایی که به احترام بودن انسان، خلق کرده‌ای سپاسگزاریم.»

برای خرید نسخه چاپی اینجا کلیک نمائید

فهرست

مقدمه. 9

زندگی و رهایی در الآن .. 9

زندگی و فراخوانی برای شکرگزاری.. 11

555 دل‌خوشی ساده‌ی زندگی.. 15

تقدیر و تشکر. 199

 

 

فیلمنامه بازگشت - نویسنده: محمد سلطانی یگانه

1401-11-20

کتاب ای‌کاش در این چهل سال می‌دانستم اثر اکرم سلیمی

1401-11-20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *