25 اشتباه تعمیرکاران تلفن همراه و راه‌های اجتناب از آن‌ها

25 اشتباه تعمیرکاران تلفن همراه و راه‌های اجتناب از آن‌ها

25 اشتباه تعمیرکاران تلفن همراه و راه‌های اجتناب از آن‌ها

 

محمود محمد رجبی

 

یک ساعت مطالعه این کتاب مساوی است با کسب تجربه چندین سال کار تعمیرات تلفن همراه.

مطالعة این کتاب، شما را دررسیدن به اهداف مالی خود با سرعت بیشتر کمک خواهد کرد.

 

حدود سه دهه از ورود گوشی‌های موبایل به کشور می‌گذرد و اکنون تقریباً عضو لاینفک از زندگی همة ما گردیده است. فنّاوری تلفن همراه هر روز در حال تغییر است و با گسترش کاربرد آن در زندگی شخصی و کاری افراد، باعث ایجاد گرایشی به یک شاخه از کار تخصصی و فنی بانام «تعمیرات تلفن همراه» گردیده است و تعداد زیادی از جوانان علاقه‌مند جامعة ما را به سمت خود کشیده است.

چه بسیار جوانان بااستعدادی که وارد عرصة یادگیری این حرفه شده‌اند و پس از یادگیری و گرفتن مدارک مربوطه، متأسفانه به علت عدم اطلاع و آموزش صحیح، یا جرئت وارد شدن به بازار کار را نداشته و از ادامة کار منصرف شدند و یا به دلیل عدم آشنایی با رموز و ترفندها و عدم رعایت نکات کاربردی، مرتکب اشتباه شده و در مسیر راه از کار زده شده و به‌سوی مشاغل دیگر رفته‌اند و بدین صورت تنها وقت و سرمایة خود را ازدست‌داده‌اند.

به‌جرئت می‌توان گفت که تعمیرات تلفن همراه یکی از به روزترین و پردرآمدترین مشاغل روز جوامع امروزی است، به شرط اینکه اصولی و کاربردی و با آموزش درست وارد این حرفه شوید.

مخاطب این کتاب، دوستانی هستند که دوره‌های مقدماتی و پیشرفتة تعمیرات تلفن همراه را پشت سر گذاشته و مدارک فنی و حرفه‌ای خود را دریافت کرده‌اند و با اخذ مجوزهای لازم از اتحادیة تلفن همراه شهر خود، آمادة ورود به بازار کار می‌باشند.

مطالب این کتاب که حاصل تجربة چندین سال فعالیت در این حرفه است، شما را برای رسیدن به اهداف مالی خود کمک خواهد کرد و با رعایت نکات و پرهیز از اشتباهات رایج در این حرفه، لذت کار را برای شما دوچندان خواهد کرد.

در نگارش این کتاب سعی شده است که با زبانی ساده و به ‌دور از اصطلاحات پیچیده، تجربیات خود و سایر همکاران را به اشتراک بگذاریم و به‌صورتی تنظیم گردیده است که خواننده بتواند با حداقل زمان ممکن، نزدیک به یک ساعت، تمام مطالب را بخواند و در ذهن خود بسپارد.

ازآنجایی‌که هیچ انسانی کامل نیست لذا از اساتید محترم، دوستان و همکاران عزیز درخواست می‌شود که در صورت مشاهدة نقص و کاستی در نگارش، از طریق راه‌های ارتباطی که در همین کتاب آورده شده، ما را مطلع نموده تا در نگارش و چاپ‌های جدید با کمک شما، این نوشته را کامل‌تر نماییم. و به وظیفة انسانی و شرعی خود که همانا خدمت به هم نوع خود است عمل کرده باشیم.

در انتها تشکر می‌کنم از استاد گران‌قدر و عزیز، جناب آقای دکتر حسین شیرمحمدی که عامل اصلی در پژوهش و نگارش این کتاب بوده‌اند و همچنین از توصیه‌های دوست عزیز جناب مهندس مهدی ملکی مبتکر و مؤسس مدارس مهارت محور کودک ماهر، جناب مهندس محمد عطاران مدیریت محترم آموزشگاه رادمان، مهندس احمد برادران دوست و همکار گرامی، مهندس مهدی زینلی و تمام دوستانی که به‌نوعی در نگارش این کتاب سهیم می‌باشند و یاد می‌کنم از مرحوم حمید یحیایی دوست جوان و همکار عزیزم، روحش شاد.

 

من مطمئن هستم که این کتاب می‌تواند راهنمای جامعی برای شما در این مسیر باشد.

برای خرید نسخه چاپی اینجا کلیک نمایید

فهرست

مقدمه. 11

اشتباه اول: توکل نکردن به خداوند در کسب روزی حلال. 18

اشتباه دوم: تعهد نداشتن به عالی بودن.. 20

اشتباه سوم: به روز نکردن اطلاعات خود. 20

اشتباه چهارم: رعایت نکردن نکات ایمنی و امنیتی.. 23

اشتباه پنجم: کار کردن در هنگام بی‌حوصلگی و تنش روانی.. 27

اشتباه ششم: گوش نکردن به حرف‌های مشتری.. 29

اشتباه هفتم: درک نکردن احساس مشتری.. 30

اشتباه هشتم: عدم انتخاب مکان مناسب واحد تعمیراتی.. 31

اشتباه نهم: عدم ارائه رسید به مشتری.. 32

اشتباه دهم: یادداشت نکردن گفته‌های مشتری.. 34

اشتباه یازدهم: اهمیت ندادن به مشتری.. 34

اشتباه دوازدهم: سرک کشیدن به اطلاعات مشتری.. 36

اشتباه سیزدهم: چک نکردن گوشی ازنظر ظاهری.. 37

اشتباه چهاردهم: مطلع نکردن مشتری به ‌احتمال خاموشی مطلق گوشی و یا از بین رفتن اطلاعات آن  38

اشتباه پانزدهم: نپرداختن به کار با تمام وجود. 39

اشتباه شانزدهم: حواس‌پرتی در کار. 44

اشتباه هفدهم: بی‌توجهی به‌ظاهر خود. 51

اشتباه هجدهم: منظم نبودن تجهیزات و لوازم کار. 52

اشتباه نوزدهم: ارزش قائل نبودن برای کار خود. 59

اشتباه بیستم: احساس مسئولیت نکردن نسبت به کار خود 60

اشتباه بیست و یکم: احساس مسئولیت نکردن نسبت به نگهداری گوشی مشتری.. 61

اشتباه بیست و دوم: قرار دادن سیم‌کارت خود در دستگاه مشتری.. 62

اشتباه بیست و سوم: پذیرش گوشی با سیم‌کارت و مموری.. 63

اشتباه بیست و چهارم: احترام نگذاشتن به شخصیت و تخصص همکاران. 64

اشتباه بیست و پنجم: نداشتن روحیة رقابت.. 65

کلام آخر: 69

21تکنیک همسرداری

1401-10-05

کودکان ثروت ساز ایران

1401-10-05

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *